reklama

Obohatenie štúdia, semester na zahraničnej uni

Vo svete blogov a písania všeobecne som absolútny nováčik, preto dúfam, že tento pokus nebude odmietnutý, ale splní svoj účel. Momentálne som na študijnom pobyte v Litve, vo Vilniuse (to ešte nie je Rusko) a rozhodla som sa napísať príspevok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Výhľad na staré mesto Vilniusu z Gedimino Tower
Výhľad na staré mesto Vilniusu z Gedimino Tower 

Na jednej strane je moja nesmierna radosť a eufória zo všetkého nového čo zažívam a vidím každý deň, z čoho pramení túžba podeliť sa o svoje dojmy, zážitky a prefiltrovať tak trochu svoje šťastie. Druhý dôvod by som nazvala „povzbudenie“ tých, ktorí by veľmi radi vycestovali, ale chýba im odvaha opustiť každodennú rutinu na Slovensku a prísť tak o víkendové záchranné „balíčky od mamičky“ v podobe rezňov a buchiet, aby náš študent prežil namáhavý týždeň na internáte v spokojnosti. Možno im v tom bráni strach zo sveta „tu“ vonku (ktorý ako predstavím neskôr je jednoducho báječný), alebo nedostatočná úroveň anglického jazyka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Erasmus je program zameraný na mobilitu študentov v celej Európe. Ešte pred príchodom na vysokú školu som z každej strany počúvala, koľko možností má študent, že určite musím vycestovať. Stačí si vybrať krajinu, prejsť výberovým procesom a poraziť byrokraciu. Ako sa to už v živote stáva, realita je občas trochu iná a prekvapivá. Možno zistíte, že vaša katedra má bilaterálnu zmluvu iba s jednou, dvoma krajinami, ktoré neznejú vôbec atraktívne. O tomto som však nechcela písať, keďže môj Erasmus v Zlíne (áno v Českej republike, áno tak blízko) ma ešte len čaká budúci semester. Prečo to teda všetko spomínam? Možností má študent naozaj veľa, treba len venovať trochu viac času vyhľadávaniu informácií, keďže nikto vám nenaservíruje kompletné menu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Vilnius University som sa dostala vďaka programu UTRECHT, ktorý je absolútne neznámy pre študentov, učiteľov, študijných poradcov. O programe viem asi toľko, že vďaka dohode medzi Univerzitou Komenského v BA a spomínanou Vilnius University tu môžem študovať aspoň na jeden semester bez poplatkov. Zoznam partnerských krajín tvorilo asi 15 univerzít z celej Európy. Najväčšou nevýhodou, a vlastne jediným mínusom programu je fakt, že si študent platí životné náklady v danej krajine. Belgicko, Malta, Nórsko, Španielsko boli preto hneď zamietnuté (je tu ešte možnosť získania štipendia pre štúdium, ale v mojom prípade bolo už neskoro, keďže som si prihlášku posielala po termíne). A práve preto Litva vyhrala. A že som šťastná prešťastná za svoje rozhodnutie demonštrujem na príkladoch v ďalšom príspevku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som len chcela vyjadriť sklamanie a nemilé prekvapenie, ktoré ma čakalo pri zháňaní informácií. Behanie po študijných oddeleniach, od dverí k dverám: „Dobrý deň, chcela by som sa informovať o možnostiach štúdia v zahraničí“, zaklopte vedľa, tam vám poradia, mi pripomenulo scénku ako z grotesky. Je pravda, že vysokoškolský študent by mal byť iniciatívny, samostatný a vyhľadať si informácie sám. Niekedy však dobre padne pomoc od staršieho a skúsenejšieho pracovníka, ktorý by podľa môjho názoru mal byť schopný a ochotný poradiť. Keby aspoň tá stránka univerzity bola prehľadnejšia. Ja som mala šťastie a keď som zaklopala na štvrté dvere natrafila som na pána z Oddelenia medzinárodných vzťahov, ktorý mi bez problémov všetko vysvetlil a pomohol mi s celým procesom. Naozaj Vám ďakujem, bodaj by bolo viac takých pracovníkov!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pôvodne mal byť prvý mesiac môjho "erasmu" obsiahnutý v jednom článku. Ako menšia introdukcia to však bohato stačí.

Malonu susipažinti (teší ma)!

Viktória Fričová

Viktória Fričová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne v polčase do ukončenia dôležitého zápasu. Tak, aby som bola spokojná s výsledkom. Inak som žila 5 rokov v Číne. Myslím, že to je jedna z kapitol, ktorá sa na mne podpísala najviac. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu