reklama

Máte svojho lídra?

Zo záujmu a túžby rozšíriť si svoje obzory o témy nie príliš blízke môjmu odboru, som si na škole vybrala predmet Klasické etiky a moderné líderstvo. Každý utorok sa tak ocitám na druhej strane rieky, ďaleko od budúcich businessmanov a marketérov, v ktorých mladých očiach už teraz badať dolárové iskričky. Hoci sa pri citáciách Platóna a Sokrata neraz cítim akoby som sa hrala na cudzom piesku, baví ma počúvať týchto hľadačov pravdy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vec sa má tak. Dostali sme veľmi jednoduché zadanie. Vyberte si svojho lídra a odôvodnite svoje rozhodnutie. Ako hrdej Slovenke mi nedá inak, ako si vybrať niekoho z rodnej hrudi. Vo všetkých štátnych útvaroch a historických etapách kde Slovensko figurovalo predsa musí existovať osobnosť, v ktorej by som našla inšpiráciu. Toto som si naivne hovorila na začiatku, žiaľ nie je to tak. Pravdepodobne pôjdem sama proti sebe (možno sa i zahanbím), ale skutočne som stratená.

Prvý pán na holenie mi prichodil na um Mr. Ľudovít Štúr. Kde sa vzal, tu sa vzal, vôbec netuším prečo práve on. Spisovný jazyk, obrodenie, pôsobenie v sneme – jeho CV by sa rýchlo zaplnilo, čo je pravda. Ale v našom vzťahu mi chýba čosi viac, akési mentálne spojenie. Mažem ho zo zoznamu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po gúglení som o ¾ osobností ani len nepočula, výber sa teda okamžite zúžil. Dubček, Dvorský, Demitra (no aká pekná aliterácia nám náhodne vzniká) by sa mohli javiť ako kandidáti. Spĺňajú isté podmienky – primerané množstvo nasledovateľov, zanechané úspechy + ich mená ešte po niekoľko (sto-desať)ročí nabehnú vo vyhľadávači ako prioritné.

Tu sa dostávam ku koreňu veci. Momentálny stav by som zadefinovala ako absolútnu bezradnosť. V zozname uchádzačov sa na prvé priečky derie Róbert Fico. Učiteľ zdôraznil, že nie je podmienkou náklonnosť k danej osobe. Keď sa na to pozriem úplne laicky, o politiku som sa totiž nikdy nezaujímala do hĺbky, jedným z prínosom by preto bol konečne dôvod k obohateniu vedomostí a taktiež vytvorenie vlastného názoru na situáciu u nás doma. Určite je to zahanbujúce pre mladého človeka, priznať si politickú negramotnosť, ale to sú fakty a nechcem zavádzať. Keď občas je to naozaj mätúce!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každá diskusia k online článkom v novinách vyústi do hejterského postoju voči premiérovi. tak ako je možné, že sa na oko teší tak veľkej obľube? Dobrý marketing a PR je sviňa, ale musí to mať nejaký háčik predsa. Ak by ste postli článok, že vám umrela mačka, na 98% sú na vine istoty. Občas naozaj tápem. Ono vlastne ani logicky nie je možné, aby bol jeden človek zodpovedný za to, že vám ráno došla káva? Nikoho neobraňujem, bože chráň, naozaj by som len rada nakukla za oponu a získala nové náhľady. Čisto hypoteticky, našli by sa dôvody, pre ktoré možno p. Fica obdivovať?

Nie je smutné, že si z celej bohatej histórie Slovenska nedokážem vybrať jediného predstaviteľa? Pravda, možno som stále príliš mladá (=neskúsená?) a odmietam hocijaké autority a vzory. Ale to je len chabá domnienka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že diskusiu si zaslúžia naozaj kvalitné články, ale mojím cieľom bolo inšpirovať sa, dozvedieť sa názory iných ľudí, pretože viem, že sa naša krajina môže pýšiť stovkami hláv! Občas však človek kope za nesprávny tím a ako lepšie vyviaznuť bez zranení ako požiadať o pomoc?

Viktória Fričová

Viktória Fričová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne v polčase do ukončenia dôležitého zápasu. Tak, aby som bola spokojná s výsledkom. Inak som žila 5 rokov v Číne. Myslím, že to je jedna z kapitol, ktorá sa na mne podpísala najviac. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu